Stadig flere bedrifter opplever at konkurransen om talentene blir tøffere. Det er mangel på kompetanse, og å komme i kontakt med de flinkeste kandidatene kan være en utfordring. Hvordan skal du gå frem for å finne de rette menneskene til din bedrift? Her kommer fem gode tips til hvordan du mestrer rekrutteringen.
Read More–Usbl er stedet å jobbe for folk som vil noe. Vi er i en bransje som er i rivende utvikling. Her får man alle muligheter til å teste ut nytt og være med å utvikle noe bra og som gjør en forskjell i folks liv, det sier Hallvard Bratberg, direktør for kommersiell utvikling i Usbl.
Read More– Vi hjelper folk med å svare på de spørsmålene ingen klarer å svare på alene. Vi gjør dette gjennom å tilby verktøy, ferdigheter, teori og kunnskap om hvordan vi jobber godt sammen og skaper noe sammen. Vi er opptatt av at dette brukes til å skape et bedre samfunn, sier Eivind Nilsen, gründer og eier i Lent.
Nye & Kloke Hoder har snakket med Nilsen og kollega Hogne Hareide om historien bak Lent, kulturen i selskapet og om den nye stillingen som administrativ leder.
Read MoreScandinavia Online bygger et helt nytt vekstteam og rekrutterer fire nye stillinger. – Nå har vi hatt en periode hvor vi har startet flere nye nettsteder fra bunnen. Vi har klart å knekke koden for hvordan man får det til. Nå vet vi hvordan man får lesere, hvordan konseptet skal spisses og hvordan vi tjener penger på det.
Read MoreI Aschehoug brenner vi for lese- og lærelyst. I våre digitale satsninger tar vi kvaliteten vi er kjent for over i nye formater på digitale premisser. Det forteller Christina Hill, leder for design- og brukeropplevelse i Aschehoug.
Read MoreTirsdag 9. november fasiliterte vi Kompetanse-Hackathon på Rebel i Oslo. Blant deltakerne var Øystein Werner i KPMG, Mailen Greve i Equinor og Chris Hovde i Telia tilstede. Vi har snakket med de tre teknologihodene om deres tanker rundt manglende tech-kompetanse, samarbeid for å løse utfordringer og hackathon som verktøy.
Read MoreMUNCH er nå vel i havn i sitt høye hus ytterst i Oslos havnefront. Ved starten av denne reisen, bisto Nye & Kloke Hoder Munchmuseet i strategien for flyttingen til det nye museumsbygget.
Read MoreKundene våre skal elske oss, og vi ønsker å være best i Norden. Ved å etterleve verdiene våre - initiativrik, åpen, ærlig, tydelig og omsorgsfull - skal vi sørge for at Møller Bil er helt i front når det gjelder digitalisering og kundeopplevelse, sier Malin Valdal Corneliussen, ny markedsdirektør i Møller Bil AS.
Nye og Kloke Hoder lanserer en hub for kartlegging og analyse av kompetanse innen marked, kommunikasjon, design, organisasjon, teknologi og forretningsutvikling. Researchere i Oslo og København skal skaffe tilgang på talenter og utvikle morgendagens kandidatbase.
Studio VUES blir del av det internasjonale strategi- og designselskapet Manyone. Selskapet blir en av de største designaktørene i det norske og skandinaviske markedet, og nå starter jakten på flere kollegaer som vil være med på reisen.
Read MoreJan Axel Syberg er Managing Partner i Off Piste og er klar for å ta igjen for tapt tid. Selskapet skal fortsette å redefinere unike øyeblikk i opplevelsesbransjen. – Vi er klare for å oppleve og ha det gøy igjen og med det styrker vi laget for å levere til våre kvalitetsbevisste kunder, sier Jan Axel.
Read MoreNye og Kloke Hoder ansetter Julie Langaard Solberg for å bistå kundene med kompetanse-, kultur- og organisasjonsutvikling. — Etter lang tid alene på hjemmekontor er behovet større en noen gang for å bygge kulturer som ønsker å få til noe sammen, sier Julie Langaard Solberg, rådgiver i Nye og Kloke Hoder.
Read MoreMed 1,9 millioner kunder og integrerte data fra seks dagligvarekjeder og to byggkjeder, økt kreativitet og smart mediekompetanse, skal Coop ta neste store steg i markedsføringen av dagligvare og bygg.
Read MoreSjelden har helse stått høyere på agendaen enn det har gjort dette året. Avonova, tidligere Stamina Helse, er Nordens største bedriftshelsetjeneste og ønsker å holde denne fanen høyt også i fremtiden. Hver dag jobber Avonova for å skape gode, sunne og holdbare arbeidsplasser og arbeidstakere og målet er å bidra til et friskere samfunn.
Read MoreAftenposten leter etter nye kollegaer som vil være med på å skape nyhetsopplevelser i verdensklasse. Schibsted utvider satsningen på UX, og Peder Torget, leder for designerne i Schibsteds Norske aviser, leter etter flere nye kollegaer til Aftenposten.
Read MoreDet er skikkelig gøy å jobbe i Synoptik om dagen. Den raske endringstakten gjør at vi må være innovative og fremoverlente for å vinne kampen om å tilby de beste kundeopplevelsene – hver eneste dag, sier Kathrine Ayling, Direktør for Marketing, CX og Digital i Synoptik Norge AS.
Read MoreActive Brands er et ledende merkevarehus innenfor sport og fritid. Siden etableringen i 2010 har selskapet opplevd en enorm vekst og har i dag en portefølje bestående av premuim merkevarer som Kari Traa, Bula, Vossatassar, Johaug, Åsnes, Dæhlie og Sweet Protection. Selskapet ser nå etter en ny kollega som skal lede og drive utviklingen innenfor kundelojalitet, datadrevet utvikling og personalisert kommunikasjon.
Read MoreEr du interiørinteressert og har ønsket deg et spesiallaget kjøkken som ikke kompromisser på design og bærekraft? Da har du kanskje hørt om den norske designfavoritten Ask og Eng?
Read MorePå kort tid har NoA Consulting blitt ett ledende miljø innen lønnsom posisjonering og strategisk innovasjon i Skandinavia. Selskapet vokser raskt og søker nå flere flinke folk. Vi har tatt en prat med Kirstine Rust og Hanne Norstrøm-Ness i NoA Consulting for å høre mer om hva de jobber med, og hvem de ser etter.
Read MoreEn pandemi er ikke tilstrekkelig for å svekke utviklingen til merkevare- og digitalbyrået Heydays. I 2020 vokste selskapet kraftig på topp og bunn, og det rigger seg nå ytterligere for fremtiden. Derfor jakter Heydays på en ambisiøs og erfaren prosjektleder som skal bidra til å løfte kunde- og designprosessene fremover.
Read More